Evet Siz Doktorlar.. Yazım Bozuk Diye Üzülmeyin!

Herkesin sorduğu ortak bir soru var “Size bu kadar bozuk yazmayı okulda mı öğretiyorlar?”. Tahmin ettiğiniz gibi doktorların reçete yazmalarından bahsediyorum. Aslında artık yeni geçilen sistem nedeniyle aciller dışında pek reçete yazmaz oldular-yaşasın teknoloji ve bilgisayarlar:)

Bu yazılar çoğunlukla okul döneminde bozuluyor aslında. Özellikle eski yöntemlere alışmış, kitaptan satır satır okuyup sonra da sınavlarda kelimesi kelimesine isteyen hocalar yüzünden. Saatlerce not tutmak zorunda kalıp sonrasında yazdığın yazıları okuyamıyorsun:) Tabi her sınıfta olduğu gibi mutlaka en önde oturan ve bütün bunlara rağmen inatla inci gibi yazan “inek” diye nitelendirdiğimiz bayan öğrencilerden birinden tuttuğu notları alır, fotokopisini çektirirsin. Olan sadece saatlerce yazdığın yazıya olur.. -Sakın kimse alınmasın, çünkü bazı dersler için o yazısı alınan kişi ben olurdum:)-.

Sonra hastane koridorlarında hocanın peşinden koşuştururken not almaya çalışmaya başlarsın.. Bir süre sonra yazı mı yazmışsın oymalı resim mi çizmişsin belli olmaz. Bütün bunları hallettin diyelim o güzel not tutan arkadaşların sayesinde, ama nöbetlerde tek başınasın, yapayalnız:) İşi başından aşkın çömez asistan şaşkın ördek yavrusu gibi sağa-sola koşuştururken iş yükünü azaltmak için senin önüne bir dünya hasta orderı koyar ve kısa süre içinde yazmanı bekler. Yazmasına yazarsın ama senden önce yazanın yazılarını okuyabilirsen. İşte burda sanatçı kişiliğin devreye girer ve enfes bir resim kopyalamaya başlarsın:) “Evet şunun kuyruğu azıcık kısa kalmış biraz daha uzatmalı..”;)

Sonunda mezun olursun ve o reçeteleri yazacaksındır. Bunun keyfini sürersin, bi süre.. İlk göreve atandığım yerde günlük hasta sayısını sorduğumda 24 saatte 2 doktor ortalama 800-1000 hasta dediler. Bana düşen kısmı 12 saatte-ki gece saatlerini çok yoğun olmadığını düşünürsek 8 saatte 300-400 hastaya tekabül ediyor. İlk duyduğumda bu sürede bu kadar insan sadece önümden geçse ancak bakabilirim demiştim:) Ama bakılabiliyormuş öğrendim.. Ve işte bir sürelik keyif burdan sonra ızdıraba dönüşüvermeye başladı.

Yazın düzgünse/okunaklıysa bir de eczacı kalfalarıyla uğraşmak zorunda kalıyorsun. Çünkü en ufak harf düzeltmesini bile yaptırmak zorundalar. Hastane koridorlarında kovalamaca başlıyor. Siz önde hastayla beraber müşadedir, yoğun bakımdır gezerken arkanızdadır eczacı kalfası, sizin nefes almak için durduğunuz anın peşinde düzeltme yaptırabilmek için. Bu nedenle yazımı bozmak için çok çaba sarf ettim, sırf kalfalar peşimi bıraksın diye ama olmadı. Hala çok net ve okunaklı yazıyorum. Yazımı bozmamın bir yolunu bilen varsa hala öğrenmeye hazırım:) Doktorların yazıları neden bu kadar bozuk demeyin, bunu yapmak isteyip beceremeyenler mevcut, unutmayın..:)

Not 1 : Resimler alıntıdır.
Not 2 : Bu yazı Mydestiny'nin isteği üzerine yazılmıştır:)
15 comments on “Evet Siz Doktorlar.. Yazım Bozuk Diye Üzülmeyin!

  1. Yıllardır merak eder dururdum bu soruyu 😀 Oh öğrendim! 😛

    Senin yazını görmüştüm, gerçekten diğer doktorlar gibi kötü değildi. (Tabi şimdilerde durum nedir bilmiyorum 😛 )

    “Evet şunun kuyruğu azıcık kısa kalmış biraz daha uzatmalı..”;) Bu kısıma bayıldım 😀 Bir noktadan sonra resim yeteneği devreye giriyor demek ahah 😀

    Sevgiler 😛

    • Bu bir itiraftır.. Bazen gerçekten ne yazdığını okuyamadığım yazıları daha doğrusu şekilleri yeni ordera yazarken benzeterek çizmeye çalışmıştım:))) Ama bazende benden sonrakilere iyilik olsun diye üşenmeyip gidip orda ne yazdığını bulup düzgünce yazdığım olmuştur:)
      Hala düzgün bir yazıya sahibin, bu nedenledir ki yazdığın en ufacık yanlışlar bile hemen geri dönüp beni buluyor:(( kurtulmak istiyorum bundan ama maalesef:))

  2. Ahahah, çok eğlenceli bir yazı olmuş, ama siz doktorlara bir kez daha üzülmeden edemedim: 8 saatte 300-400 hasta nedir Allahaşkına?!?! Bu arada benim kardeşim de doktor, hatta bu sabah onunla telefonda konuştum da kızcağız iki laf edemeden hasta geldi diye (nöbette tek başınaymış) kapatmak zorunda kaldı 😦 Bi de yazınızın bozulmasına gayet hak veriyorum; hızlı yazmaya çabalayınca öyle oluyor. Yine de eczacılık müfredatında kriptolojiye ait dersler de okutulmalı bence 😀 😀

    • 24 saat boyunca tek nöbet tutanlar için daha zor.. Ben arada nefes almaya vakit bulabiliyodum en azından:/ Kardeşine kolay gelsin, iyi bir nöbet geçirir umarım.. Az 112’li ve minimum kazalı 🙂 Eczacılıkta böyle bir ders olsa dışardan misafir öğrenci olarak katılmak isterdim:) Muhtemelen çok eğlenceli bir ders olurdu 😉

  3. Ay öldüm gülmekten, cidden doktorların o yazılarına anlam veremiyorduk halk olaraktan 😀 okulda not tutarken bozulur önce dediğinde pek iplememiştim ama 8 saatte 300-400 hastayı ibaresini görünce hak verdim, Allah kolaylık versin ne diyeyim, tek eksiğiniz güzel yazı olsun 😀
    Bu arada son karikatüre bittim, doktor amca tam benle aynı kafada, tıp okusaydım kesin orjinal foto olurdu o 😛 😀

    • Bir itiraf daha; bir çoğunun zaten yazısı okula başlarken de bozuk oluyor 😉 Mezun oluncaya kadar o yazı ilginç sembollere dönüyor 🙂
      Orjinal foto olsaymış efsane olurmuş:)))

Bir Cevap Yazın

