Gel de İnan.. Günlük Hayatın İçinde…

 

 Evde kalmış kızların ya da onlara evde kalmış muamelesi yapanların ve duyduğum andan beri ne kadar şaçma olduğunu düşündüğüm bir batıl inançtan söz etmek istiyorum.. Bu bizim evde kalmış kızlarımız yeni bir çift evlendikten sonra gerdek gecesinin sabahında gelin hanım daha yataktan çıkmadan odasına dalarlar.. Ve gelin kızımız bu evde kalmış kızların burnunu sıktığında bu evde kalmış kızlarımızın kısmeti açılırmış:)) İnanırsan tabi..

Çoğu kişinin bildiği başka bir inançta; başka birinin elinden kesici bir alet alamayanlar için. Bıçak olsun, makas olsun önce bir yere koydurtur sonra alırlar. Mantığı nedir, temelini nereye dayandırırlar bilmem. Bir kurgu yaratmak gerekirse; bu kişinin bir doktor, hatta bir cerrah olduğunu düşünsenize.. Ameliyat sırasında “Hemşire Hanım neşter!” der, hemşire neşteri uzattığında “Masaya bırak ordan alıcam ben” demesinde ki absürtlüğü..

Afyon’lular bu işe ne der bilmiyorum ama aldığım duyumlara göre Afyon kalesi çok hayırlı bir yermiş:) Evlenmek isteyen hanımlar buraya çıkar, kaleden şehre karşı “Ben evlenmek istiyorum” diye bağırdıklarında kısmetleri açılırmış.. Bu kısmet açmak için daha neler var neler.. Evlenen kişinin ayakkabısının altına isim yazdıranlar mı dersin, nişan kurdelesinden yutanlar mı!! Be evlenmek pek önemli bişey sanırım, bu kadar batıl inanç türediğine göre.. Evlenenlere sormak lazım bunun kerameti nedir diye:)

Kulak çınlaması durumunda kendinden bahsedildiğine inanılır. Sol kulak çınlarsa kötü, sağ kulak çınlarsa iyi bahsediliyordur. Bir rivayete göre kulak çınlaması rahatsızlığı olan Van Gogh, buna daha fazla dayanamamıştır. Adam haklı 7-24 hakkında konuşulmasına dayanamayıp bunları duyacağıma hiç duymayayım diyerek kesmiş kulağını.. Sağ avuç içi kaşınırsa para gelecek, sol avuç içi kaşınırsa para gidecek inancı da bunun başka bir versiyondur. Bunların temeli sağın iyiliği solun kötülüğü temsili.. Kahrolsun solcular!!! Sol tarafımı kesip atsam çözüm olur mu acaba?!

Başka bir inanışta göbek bağıyla ilgilidir. Çocuğun ilerde nerde olmasını istiyorsan göbek bağını oraya gömersen eğer büyüyünce onunla ilgili bir işte bulunurmuş. Evde tutarsan çok evcimen olurmuş. Ben buna tamamen karşıyım-göbek bağım hala evde ama ben sokak çocuğu gibiyimdir:) Adliyenin bahçesine gömersen hakim ya da savcı.. Ama ya ters teper de mahkemelerden kurtulamazsa.. Çok tehlikeli bir inanış aman dikkat.. İyi yerlerde olsun derken çocuğun başını yakmayın:)

Aş eren hamile kadın o sırada neye bakarsa çocuğu ona benzermiş. Burda mantık hatasımı var nedir? Aş erdiği sırada muhtemel aş erdiği şeye bakması gerekmiyor mu? Tamam bahsi geçtiği sırada olanları saymazsak yine de hatırı sayılır bi oranı aş erdiği şeye bakıyordur. Yani çevremizde karpuza, eriğe ve bunun gibi şeylere benzeyen insanların olması gerekmiyor mu? Benim hiç tanıdığım bir karpuz yok, sizin var mı? 😉

Ayna kırmak 7 yıl uğursuzluk getirir inancına göre ben sanırım 2 ömürlük uğursuzluğa sahibim:)  Merdiven altından geçmenin uğursuzluğu ya da kara kedi görmenin getirdiği uğursuzluklar da bunlarla rekabet edebilir düzeyde yaygın.. Düşündümde ben epey uğursuz bir insanmışım yahu..

İlk aklıma gelen batıl inançlar bunlar.. Eminim bir çoğunu sizde biliyorsunuzdur, hatta eminim inandıklarınız da mevcuttur. İlginç olanları bizimle de paylaşın:))

Not : Resimler alıntır.
10 comments on “Gel de İnan.. Günlük Hayatın İçinde…

  1. hahaha 😀 Burun sıkma olayına koptum! 😀 İlk defa duyuyorum. Kesici alet inancını biliyorum o da çok komik, ya masaya bırakıp ordan alacaksın ya da tükürüp öyle alacaksın. Bizim burada biri vardır öyleydi, hatta sen de tanıyorsun o ahjussiyi 😀

  2. benim de sevdiğim batıl inançlar var gerçi burda amaç batıl inancı haklı olarak kötülemek olsun ben eğlenceli bir tanesini yazmak istiyorum 😀

    birine misafirliğe gittiğinde eğer o evde ilk defa yatıya kalıyorsan, evin sahinden evin anahtarını istemelisin. o anahtarı yastığının altına koyup uyursan, rüyanda gördüğün kişi evleneceğin kişi olurmuş 😀

      • valla işime geldiği gb değiştirdim ben o ayrıntıyı, hep ben söyledim anahtarı verin ülen diye 😀 gerçi kimseyi görmedim, 1-2 defasında iş bulduğumu görmüştüm 😀 😀 😀
        ama benden başka yapanlar birilerini görmüş hep 😀

  3. İlk yazdıklarını hiç duymamıştım evde kalırsam deneyim bari 😛 😛
    İnanmıyorum tabi ama sağ avcum kaşındığında ‘vayyy para gelecek para’ diye sevinmeden edemiyorum 😀 Umut fakirin ekmeği naparsın 🙂 Yalnız elim her kaşındığında para gelseydi geçen yaz zengin olup çıkmıştım!!Sağolsun sivrisinekler hiç rahat bırakmadı beni 😦
    Son karikatüre bittim 🙂 Gel de doğru söyle yani! 😀
    Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık^^

    • Yeni gelin ve gerdek odası inancını bende oldukça ilginç bir programda seyrettim ve o zamandan beri bunu herkesle paylaşmalıyım diyorum.. Afyon Kalesi de babamdan alıntı:) Okuldaki bayan öğretmen arkadaşları gidiyormuş:)) Teşekkür ederim, bende oldukça eğlenerek yazmıştım:)))

Bir Yanıt Bırakın

