Uyusunda Büyüsün…

Uykuya bu kadar düşkün ve seven bir insan olarak azıcık da olsa bundan bahsetmemek olmaz. Bizde genetik çok uyumak.. Ablam da benim gibi anlayacağınız.. Amca kızları da:)

Uykuyla ilgili bir çok bozukluk var aslında ama ben çok fazla detaya girmeden sadece kaliteli uykudan bahsetmek istiyorum. Dinlenmek için asıl önemli olan uykunun süresinden ziyade kalitesidir. Uyku sırasında uyanmaların, irkilmelerin ve vücut hareketlerinin sayısının artması ve derin uykunun azalması uyku kalitesi bozukluğunun göstergeleridir. Kaliteli uyumak için ne yapıyoruz, uykuda az hareket ediyoruz. Gerekirse kendimizi yatağa bağlıyoruz:)) Benim gibi bütün gece yorganla kavga ederseniz sabah yorgun uyanırsınız.

Uyku Hijyeni için dikkat edeceğimiz noktalara gelirsek;

  • Gün boyunca kendinizi uyanık hissetmeye yetecek kadar uyumalıyız, daha fazla değil. Yatakta geçirilen zamanın azaltılması uykuyu yoğunlaştırır, yatakta fazla zaman geçirilmesi ise uykunun bölünmesine neden olur. Yatak keyfine son.. Keyif yaparsan uykusuz kalırsın..
  • Her gün uyabileceğiniz bir sabah uyanma saati olmalıdır, haftasonları da dahil olmak üzere. Pazar sabahı da geç saate kadar uyuyup sonrasında yatak keyfi yapamayacaksak ne anladım bu uykudan ben.

  • Geceleri olmamak kaydıyla düzenli egzersiz yapılmalıdır. Sabahları bizim parkta emekli asker amca egzersiz yaptırıyor. Hep beraber.. 1, 2, 3..
  • Gürültülü ortam uykuyu bozabilir. Televizyon karşısında uyumalara son.
  • Fazla sıcaklık uyku kalitesini bozduğu için oda belli bir sıcaklıkta olmalıdır. Bana göre 30 derece, sana göre?
  • Uykudan önce hafif bir atıştırma uykuyu iyileştirebilirken, ağır bir yemek ve aşırı sıvı almak tersi etki yaratır. Uyuyalım derken ya reflü olucaz, ya obez..
  • Kafeinli içecekler uykuyu bozar. Kronik alkol ve tütün kullanımı da uyku kalitesini bozar. Uyku saatinden en az 6 saat önce bu gıdaların alınması kesilmelidir. Kahve bağımlıları size bu madde.. Bağımlılığa son!! Ah şu nikotin.. Sigara mı, uyku mu? Uyku mu, sigara mı? Bul karayı al parayı;)

 

  • Alkollü içecekler uykuya dalmayı kolaylaştırabilir, ama sonrasında uykunun belirgin derecede bölünmesine neden olabilir. Alkol bütün kötülüklerin anasıdır! Azıcığından zarar gelmez deme, trafik canavarı olma!
  • Uykuya dalamadığınız için sinirlenirseniz, uyumak için daha fazla çabalamayın. Sıkıcı bir kitap okuyun veya sıkıcı bir film seyredin. Benim için tarihi kitaplar bunun için biçilmiş kaftan. Evde her daim sanatsal bir film bulundurmalı;)

Bu kadar uykudan bahsettikten sonra söylenecek tek şey kaldı sanırım.. Hepinize iyi uykular…:)

Not : Resimler alıntıdır.
6 comments on “Uyusunda Büyüsün…

  1. çok güzel olmuş bu yazın, herkese hitap ediyor 😀 😀 neyse ki uyku problemim yok kih kih 😀 ama yatmadan önce yediklerime hiç dikkat etmiyorum, o konuya bir el atmam lazım, ikazın için teşekkürler efendim 🙂

    • Teşekkür ederim:) Bende ciddi uyku sorunu olduğu için benim gibi bu konudan muzdarip olanlarla paylaşmak istedim:)) Ama gece yemelerine dikkat!! Hem formun hem de sağlığın için;)

Bir Cevap Yazın

