Bir Oturumda İki İsteme

İnsanın en yakın arkadaşının isteme töreni hem çok eğlenceli ve heyecanlı hem de çok yorucu oluyormuş. 10 yıldan uzun bir süredir birbirimizi tanırız. Ama evlenmeye karar vermesine ve nişanlanmış olmasına hala inanamıyorum diyebilirim:)

Evlilikle ilgili çok fazla bilgisi olmayan ben, gelin kızın sağdıcı oldum. Erkek tarafı Mersin’i çok bilmediği için bütün gün ben eşlik ettim onlara ve kız isteme öncesi neler yaşandığına yakından şahit oldum. Çikolata nerden alınır? Çiçek nasıl yaptırılır? Hepsini ve daha nicelerini öğrendim..

Sabah 10 gibi erkek tarafı Eskişehir’den Mersin’e geldi. Onları ben karşıladım. İlk işimiz hanımları kuaföre götürmek oldu. Hazırda aklınızda bir kuaför olmalı! Burdan sonra isteme çikolatası yaptırmaya gittik. “Gondol” denilen çikolatayı hazırlamak en az 1 saat sürermiş meğer.. Ben daha hızlı hazırlanır diye düşünmüştüm ama olmazmış. Biz de bu fırsatı değerlendirip çiçeği yaptıralım dedik. Bizim kız beyaz gül sever. Bu nedenle ben de kız tarafının temsilcisi olarak çiçeğin güllerden oluşmasını istedim. İstemez olaydım dedirtti Mersin’deki çiçekçiler… 5 farklı çiçekçiye gittik bırak gülü ellerinde neredeyse hiç çiçek kalmamış. Bizimkiler öyle bir gün seçmişler ki çiçek mezat günüymüş o gün. Öğretmenler günü sonrası ellerinde hiç çiçek kalmamış ve o gün öğleden sonra gelecekmiş çiçekler. Çiçek bulurum diye düşünmeyin çiçekçinizi de kesinlikle hazırda bulundurun derim, yoksa sizde benim gibi çiçekçi çiçekçi gezmek zorunda kalırsınız:) Sonunda bir çiçekçi bulduk.. Samanlıkta iğne bulmaktan farksızdı resmen benim için. İnsan çiçekçide çiçek bulduğu için sevinir mi? Biz normal olanı bulduk diye sevinçten deliye döndük resmen:) Sonunda çiçeğimizde hazırlandı.. Ama çiçek yaptırırkende dikkat edilmesi gerekenler varmış. Ben ilk defa duydum; çift sayıda yaptırılmazmış çiçek. Çiçeği aldıktan sonra eve gitmeden önce gülleri saymaya başladık kontrol için.. Bizim kız sorun çıkarmasın diye:) Çift sayı çıktı, tekrar sayıldı, yine çift.. Sonucunda benim de bir beyaz gülüm oldu:) Tatlımızı da aldıktan sonra herşey tamamlandı. Kıyafetler değiştirildi. Artık istemeye hazır hale geldiler. Erkek tarafından Enişte Bey kızımızı isteyecekti. Çok heyecanlı olduğu için oturur oturmaz sanki bunu bekliyormuş gibi hemencecik kızımızı istemiş. “İstemiş” diyorum çünkü biz şahit olamadık. Eee haliyle şakayla karışık bunu kabul etmeyiz kahvelerle bir daha isteyeceksiniz dedik:) Sonunda isteme töreninin en sevdiğim kısmı geldi. Damadın kahvesinin hazırlanması:) Damadın kahvesi benim elimden çıktı. Bir tatlı kaşığı tuzla hazırlanmış enfes orta tuzlu kahve;) Bizim damat zift gibi kahve içmeye alışık olduğu için hiç zorlanmadan içti. Hatta bana emin misin tuz kattığına diye sormaya başladılar. Biz damadın ifadesiyle eğlenmeye hazırlanırken o bizim şaşkınlığımızla eğlendi resmen;) Adet yerini buldu, kahvelerimizi içerken kızımızı tekrar istediler. İki kez istenince bizim kız azıcık şımardı-haklı olarak:) Sonunda yüzükleri takıldı. Alkış, tebrik, kutlama.. Erkek tarafını yolcu ettikten sonra keyifli bir yorgunluk kaldı sadece. Eğlenceli ve keyifli bir nişandı.

Son olarak bu çiftin aldığı bir karardan bahsetmek istiyorum. Evlendikten sonra soyadı değişiminden… Bizim kültürümüzde kadının erkeğin soyadını alması gerekliliği tartışılmaz bir gerçek gibi durmakta. Ben en azından şimdiki düşünceme göre herkesin kendi soyadını kullanmasında bir sakınca olmadığını düşünüyorum. Ama bizim kız daha yaratıcı bir çözüm bulmuş. Madem biz evlenince ben senin soyadını da aldığımda iki soyadım olacak o zaman aynı şekilde sen de benim soyadımı al ve ikimizinde iki soyadı olsun demiş. Mümkün müdür değil midir bilemem ama öneriyi beğendim. Ama daha çok beğendiğim şey damat adayının bunu kabul etmiş olması;) Beyler örnek almanız gereken bir davranış. Madem soyadı bir aile olmanın sembolü o zaman iki tarafta bunu kabul etmeli.

Çok sevdiğim, yanlarında çok eğlendiğim bu iki güzel ve yaratıcı insana ömür boyu mutluluklar..

Not: Resimler alıntıdır.
Reklamlar

4 comments on “Bir Oturumda İki İsteme

  1. Neden çift sayı olmazmış çiçek, uğursuzluk mu getirirmiş O.o İlk kez duyuyorum bunu da 😀 İki kez isteyip çifte dikiş yapmışlar işte 😛 Tamam sustum 😀

    Soyadı olayını sevdim ama güzel ve mantıklı. Tebrik ediyorum arkadaşını 😛

  2. Evet uğursuzlukmuş bende ilk defa duydum, şaşırdım.. Benim için farketmez tekmiş, çiftmiş sorun değil. Eeee Gülçin bu, fikre şaşmamak lazım:)) Hele bi onlar araştırsın şu soyadı olayını, eğer oluru varsa bende düşünebilirim:))

  3. Çok güzel bir isteme şenliğiymiş 😀 damadın oturur oturmaz istemeye kalkmasına koptum 😀 Ama hatırlanacak güzel bir anı olmuş 🙂
    isteme öncesi yapılan hazırlıklar bayaa uğraştırmış cidden, ama sayende öğrenmiş olduk 🙂 tek sayıda olması daha makbul diye biliyorum, bu konuda bir sürü şey söylerler.
    papatya falında önce seviyor spnra sevmiyor denilir ya misal, işte tek sayıya denk düşen tüm yapraklar “seviyor” anlamına gelir, aynı şekilde tek sayıda verilen çiçeklerde hem seviyor hem de benim için teksin anlamına geliyormuş.
    ama asıl anlamı tek sayının 2ye bölünememesi ve hep bir bütün olması sanırım. diyelim ki 5 gül var onu 2 ye ayıramazsın eşit şekilde, aynı şekilde çiçekler tek sayıda verilirse o çifttin de birbirnden ayrı düşmeden hep birarada kalacağını sembolize ediyor bu gelenek sanırım 🙂

    aynı şey saat geyiğinde de vardır ya, eğer saatinize baktığınızda 11:11, 09:09 gibi eşit saat ve dakika görürseniz sevdiğiniz kişi sizi düşünüyor derler …

    tabi bunların hepsi işin eğlencesi bir yandan da 🙂 biz sevgili çifte mutluluklar diyelim, Allah tamamına erdirsin 😀

    • Yakın bir arkadaşım evlenmeye kalktığında durun telaşlanmayın ben burdayım diyebilecek kadar öğrendim:))
      Vayyyy be hiç bu şekilde düşünmemiştim tek sayılı çiçeği:)) Artık bende bana çiçek geldiğinde sayıcam ne demek istemiş karşımdaki 😛

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s